تغییر یگان خدمتی بخشنامه 1402 + راهنما اخذ انتقالی
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

تغییر یگان خدمتی سال 1402 برای سربازان امکان پذیر می باشد، اما شرایط خاصی دارد که متقاضیان انتقال به یگان خدمتی دیگر باید این شرایط را داشته باشند. تغییر یگان خدمتی به این معنا است که یک سرباز بتواند از یگانی که در آن مشغول به گذراندن خدمت سربازی است به یگان دیگر در شهر خود یا جای دیگر منتقل شود.

انتقالی سربازی به دلایل مختلف و بنا به درخواست سرباز یا یا یگان خدمتی وی صورت می‌گیرد که بر اساس شرایط موجود، سرباز را به یک یگان دیگر منتقل می ‌کنند. تغییر یگان خدمتی سربازی چه توسط یگان و چه از طرف سرباز درخواست داده ‌شود، دارای شرایط و قوانین مخصوص به خود می باشد. در این مقاله از ایران تحصیل سعی داریم که به بررسی تغییر یگان خدمتی و شرایط انتقال سربازان بپردازیم. پس تا انتهای این مطلب با ما باشید.

 آیا می توان یگان خدمتی را تغییر داد؟

???? برخی از سربازان پس از پایان دوره آموزشی، در مناطق عملیاتی و مرزی تقسیم می شوند. به دلیل دوری از مسافت یا محل زندگی و شرایط سخت موجود، به اولین چیزی که فکر می ‌کنند این است که انتقالی خود را بگیرند. اما آیا تغییر یگان خدمتی و گرفتن انتقالی اختیاری است و به راحتی صورت می گیرد؟ انتقالی سربازی یا تغییر یگان خدمتی دارای شرایطی است که فرد باید این شرایط داشته باشد تا با انتقالی وی از سوی یگان موافقت شود و یگان جدید، انتقالی سربازی وی را تایید نماید. اما همانگونه که خرید خدمت سربازی به دلایل مختلفی صورت می گیرد، برای انتقالی سربازی و تغییر یگان خدمتی نیز دلایل متعددی وجود دارد. در ادامه به بررسی این دلایل خواهیم پرداخت.

 دلایل تغییر یگان خدمتی چیست؟

????سربازان ممکن است بعد از دوره آموزشی به دلایل مختلفی تصمیم به تغییر یگان خدمتی خود داشت و خواهان انتقال خود باشند. از جمله دلایل متعدد تغییر یگان خدمتی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

✔️ متاهل بودن یا متاهل شدن سرباز در حین خدمت سربازی

????در شرایطی که فرد متاهل باشد یا تازه ازدواج کند، این امکان را دارد که بر اساس قوانین تقسیم سرباز، به یکی از نزدیک ترین یگان ها به محل زندگی همسر منتقل شود. نزدیک ترین مکان و محل زندگی همسر، حتما باید در رسته خدمتی انجام شود و ممکن است در محل زندگی همسر آن یگان زیر مجموعه اصلا وجود نداشته باشند. مثلا زمانی که شخصی در نیروی زمینی ارتش خدمت می ‌کند، باید از یگان های مربوط به نیروی زمینی ارتش انتقال داده شود. پس نزدیک ترین یگان نیروی زمینی با توجه به محل زندگی همسر شرط انتقال سرباز می باشد.

✔️داشتن بیماری های اعصاب و روان

????سربازانی که معاف از رزم اعصاب و روان می باشند یا در حین خدمت به مشکلات اعصاب و روان دچار می شوند، پس از تایید کمیسیون پزشکی این امکان را دارند که به نزدیک ترین یگان محل زندگی خود انتقال یابند.

داشتن بیماری های خاص، لاعلاج و صعب العلاج

????در صورت اثبات بیماری هایی که دارای عوارض می باشند، اما به تشخیص کمیسیون پزشکی معافیت دائم نداشته باشند، سرباز می تواند درخواست انتقالی معافیت موقت بدهد و روند درمان وی و حفظ سلامتی راحت تر صورت بگیرد.

✔️اثبات داشتن مهارت و توانایی

????سربازهایی که با وجود داشتن مهارت و توانایی خاص در جای غیرمرتبط تقسیم می شوند، در صورتی که فرمانده یگان توانایی آنها را تایید کند، می توانند برای استفاده بهینه، به یگان مرتبط با توانایی و مهارتشان منتقل شوند. مثلا اگر سربازی در تیراندازی مهارت داشته باشد و یا اینکه رشته تحصیلی وی با مهارت های مورد نیاز یگان خدمتی مطابقت داشته باشد، می ‌تواند از این طریق انتقالی خود را دریافت کند.

✔️اعلام کردن نیاز به نیرو توسط یگان های دیگر

????در شرایطی که یگان ‌های دیگر نیازمند سرباز باشند، تغییر یگان خدمتی توسط یگان صورت می گیرد. در این شرایط سرباز اختیاری در انتخاب یگان خود ندارد.  فرماندهان یگان با توجه به شرایط کشور و شرایط منطقه، یگان سربازان را به محل مورد نیاز منتقل می‌ کنند. مثلاً در زمان حضور داعش در مرزهای غربی، سربازان به طور مقطعی در سراسر کشور به شهرهای غربی کشور انتقال پیدا می کردند.

منبع:

https://irantahsil.org/%d8%aa%d8%ba%db%8c%db%8c%d8%b1-%db%8c%da%af%d8%a7%d9%86-%d8%ae%d8%af%d9%85%d8%aa%db%8c/





:: بازدید از این مطلب : 124
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 7 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: